Muistilistaan on koottu tärkeimmät messujärjestelyihin liittyvät asiat

Aikataulut

Tästä näet tarkemmat aikataulut sekä rakentamis- ja purkuajat. Huomioithan, että eri tapahtumakokonaisuuksilla on hieman erilaiset aikataulut!

Tapahtuman materiaalia käyttöönne

Alta voit ladata Hygge 2017 -lifestyletapahtuman logon, Twitter ja Facebook materiaalin sekä tapahtuman ohjelman.

Logo png

Twitter profile 400 x 400 png
Facebook profile 180 x 180 png

Twitter header 1500 x 500 png
Facebook cover 851 x 315 png

Hygge 2017 -lifestyletapahtuman ohjelma a4 pdf

Tilausten tekeminen / Extranet

Extranet-palvelussamme voit sähköisesti tehdä kaikki tarvitsemanne tilaukset, minkä lisäksi näet ajan tasalla olevat tiedot jo tehdyistä tilauksista. Henkilökohtaiset tunnuksesi löydät sopimusvahvistuksesta.

Messuopas

Julkaisemme veloituksetta Extranetin kautta syöttämäsi tiedot sähköisessä messuoppaassa tapahtuman nettisivuilla (yhteystiedot ja vapaa teksti).

Lisäksi Näytteilleasettajat -sivuille avataan lähellä tapahtumaa Haku-palvelu, jonka avulla kävijät voivat hakea tietoja näytteilleasettajista ja heidän tuotteistaan jo etukäteen.

Kutsut

Asiakaskortteja voit tilata Extranet-palvelumme kautta. Asiakaskortit maksavat 10 € / kpl / messukäynti (sisäänpääsy yhden kerran), veloitus tilattujen mukaan.

Osaston suunnittelu ja rakentaminen

Mikäli tarvitset osastollenne seiniä, kalusteita tai muita rakenteita, pyydä tarjous toivomastasi osastosta näyttelytekniikan projektineuvottelija Henri Viitaharjulta, henri.viitaharju(at)jklmessut.fi, puh 014 334 0039.

Lisätietoja näyttelytekniikan palveluista löydät tästä.

Sähköt osastoilla

Sähköliittymät sisältävät osaston sähköistyksen, tarkastusmaksun ja sähkön kulutuksen.

Ulko-osastoilla käytetään korotettuja hintoja, hintatiedot löytyvät Extranetistä.

Näyttelyhalleista ja osastoilta katkaistaan sähköt yön ajaksi, joten mahdollisesti tarvittava yösähkö on tilattava erikseen.

Siivous

Osastosiivous sisältää:
– rakennusaikaisen siivouksen
– suojamuovien poiston osastojen matoilta
– lattioiden, tasojen, tuolien ja ovien siivouksen näyttelypäivän jälkeen
– roskakorien tyhjennyksen päivittäin ja soitosta tarvittaessa
– osastopaikan loppusiivouksen messujen päätyttyä, kun näyttelyesineet/rakenteet on purettu

Tietoliikenneliittymät

Paviljongissa on tarjolla monia mahdollisuuksia internet-yhteyteen:

Kiinteä liittymä Messu-osastoille esittelykäyttöön suosittelemme maksullista, kiinteää internet-liittymää, jonka toimivuuden voimme taata. Kiinteä liittymä on mahdollista jakaa (mikäli käytätte tabletteja tai kännyköitä materiaalin esittelyyn) esim. osaston omalla WLAN-verkolla (kts. tarkemmat tiedot Extranetistä).

WLAN-verkot

Paviljongissa on käytössäsi kaksi WLAN-verkkoa veloituksetta:
– PaviljonkiFree-verkko toimii auloissa ja siihen voit liittyä ilman tunnuksia
– PaviljonkiPro-verkko toimii messuhalleissa ja kokoustiloissa.
Verkon käyttäjätunnuksen ja salasanan löydät Extranetistä.

WLAN-verkon toimintakykyä tapahtumien aikaan emme pysty takaamaan. Mikäli haluat taata internet-yhteyden vakaan toimivuuden, suosittelemme käyttöösi kiinteää internetliittymää.

3G ja 4G mobiiliverkot Kaikilla suurilla operaattoreilla on tarjolla 3G ja 4G verkot Paviljongin alueella jopa 300 M nopeudella. Näidenkään toimivuutta ja etenkin nopeustasoa emme pysty takamaan suurten messujen ja tapahtumien aikaan.

Näytteilleasettajien taukotilassa Klubissa käytössänne on koko messujen ajan veloituksetta tietokone, joka on yhteydessä Internetiin ja printteriin. Siellä voi käyttää myös kiinteää internet-yhteyttä omalla koneella.

Ravintolapalvelut

Paviljongin alueella on Paviljonki Ravintoloiden kahvilapisteitä, joiden tarjonnasta löytyy kahvia ja virvokkeita sekä pientä makeaa ja suolaista. Osastohenkilökunnan kahvi- tai virvokelipukkeet voi tilata ennakkoon tai käydä ostamassa suoraan ravintolastamme. Lipukkeiden antaminen on helppo ja mukava tapa osoittaa vieraanvaraisuutta myös yhteistyökumppaneita kohtaan. Mikäli käyttämättömät lipukkeet palautetaan ravintolaan viimeisen messupäivän aikana, ne laskutetaan käytettyjen mukaan. Jos lipukkeita ei palauteta, veloitus on tilauksen mukaan.

Osastotarjoiluihin Paviljonki Ravintoloilla on monipuolinen, valmis valikoima, ja tarvittaessa suunnittelemme osastoille juuri toiveittesi mukaisen tarjoilun. Hintoihimme sisältyvät tuotteiden toimitus osastolle sovittuun kellonaikaan, tarvittavat anniskelu- ja elintarvikelupamaksut sekä tarjoilu- ja kertakäyttöastiat. Tarjoiluille on mahdollista tilata myös posliini- tai lasiastiat.

Jyväskylän Paviljongin alue on viranomaisten luvissa määritelty anniskelualueeksi. Paviljonki Ravintolat vastaa alueen anniskelusta ja siihen liittyvien lakien ja määräysten noudattamisesta ja valvonnasta.

Messuhuolinta

Toimitusosoite on:

Postin kautta saapuvat lähetykset:
Jyväskylän Paviljonki / Hygge 2017
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Uno Savolan katu 2 B
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset A-halliin:
Jyväskylän Paviljonki / Hygge 2017
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Schaumanin Puistotie 18 / huolto-ovi A1
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset B-halliin:
Jyväskylän Paviljonki / Hygge 2017
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Schaumanin Puistotie 18 / huolto-ovi B2, B3 tai B4
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset C1-halliin:
Jyväskylän Paviljonki / Hygge 2017
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Lutakonaukio 12 / huolto-ovi C1
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset D-halliin:
Jyväskylän Paviljonki / Hygge 2017
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Uno Savolan katu 2 / huolto-ovi D2
40100 Jyväskylä

Varmista etukäteen, milloin tavarat tuodaan osastollenne. Mikäli et voi itse olla niitä vastaanottamassa, voit tilata palvelun Suomen Messulogistiikalta (Erkki Koski, puh. 040 546 9555, erkki.koski@smlog.fi). Heiltä voit tilata myös muut messulogistiikkaan liittyvät palvelut (esim. varastoinnin ja trukkipalvelut) tai vaikka koko logistiikkakoordinoinnin. Heidän palvelupisteensä rakentamis- ja purkuaikoina on messutoimiston tiskillä, Uno Savolan kadun sisäänkäynnin aulassa.

Yhteyshenkilöt

Näyttelyn vastaavat:
Vesa Pohjonen, puh. 050 325 7636, vesa.pohjonen(at)jklmessut.fi.
Juha Rahko, puh. 0500 499 964, juha.rahko(at)jklmessut.fi.
Tanja Hurttia, puh. 050 362 2548, tanja.hurttia(at)jklmessut.fi.

Projektisihteeri Tiina Lampinen, puh. (014) 334 0031, tiina.lampinen(at)jklmessut.fi.
Näyttelytekniikka Henri Viitaharju, puh. (014) 334 0039, henri.viitaharju(at)jklmessut.fi.

Ohjelma

Hygge 2017 ohjelman löydät tästä. Ohjelmaa päivitetään sivulle sitä mukaa, kun esitykset varmistuvat.

Sähköinen markkinointi

Yrityksenne omat nettisivut on oivallinen paikka kertoa asiakkaillenne osallistumisestanne Hygge 2017 -lifestyletapahtumaan. Sinun kannattaakin rakentaa sieltä linkki osoitteeseen www.hygge2017.fi, josta kiinnostuneet saavat lisätietoja tapahtumasta. Muistilista-välilehdeltä löytyy tapahtuman ladattava logo, jota voi käyttää niin nettisivuilla kuin muussakin markkinoinnissa. Voit käyttää logoa esimerkiksi sähköpostin allekirjoituksissa kertomassa, että olette mukana tapahtumassa.

Tunnistekortit (näytteilleasettaja- ja rakentaja-/purkajakortit)

Näytteilleasettajakortit toimivat kulkulupana koko tapahtuman ajan, ensimmäisestä rakennuspäivästä viimeiseen purkupäivään. Rakentaja-/purkajakortit on tarkoitettu lähinnä ulkopuolisille rakentajille ja ne oikeuttavat liikkumiseen alueella vain rakennus- ja purkuaikoina.

Sekä näytteilleasettaja- että rakentaja-/purkajakortit tulee tulostaa itse (tilauslinkit molemmille korttityypeille löytyy myös Extranetin etusivulta). Palvelussa täytetään henkilön nimi, (titteli), yritys sekä sähköpostiosoite, johon vahvistusviesti ja korttituloste halutaan lähetettäväksi. Tunnistekortti tulostetaan itse ja se tulee muistaa ottaa mukaan!

Jokainen kortin tarvitsija voi joko itse tulostaa korttinsa tai yksi henkilö voi huolehtia kaikkien kortit.

Näytteilleasettajakortit: http://www.paviljonki-klubi.fi/paviljonkiklubi/?page=register&evid=203
Rakentaja-/purkajakortit: http://www.paviljonki-klubi.fi/paviljonkiklubi/?page=register&evid=204

Pysäköinti

Rakentamis- ja purkuaikana tarjoamme veloituksettoman pysäköinnin alueella P3 (paikkoja on kuitenkin rajoitetusti). Rakentamis-/purkuajan pysäköintikortit saat päiväkohtaisesti alueen valvojilta näytteilleasettaja- tai rakentajakorttia näyttämällä, emme lähetä pysäköintikortteja etukäteen. Paviljongin pysäköintialueet ovat kaupungin pysäköinninvalvonnan alaisia, joten pysäköintikortti on laitettava selvästi näkyviin auton tuulilasiin rakennus- ja purkuaikoina.

Messuaikana pysäköinti on maksullista kaikilla alueilla. Pysäköinti maksaa joko 1 € / h tai 12 € / vrk, ja se maksetaan suoraan P-talojen automaatteihin. P3-alueella pysäköinti maksaa 10 € / vrk ja maksu suoritetaan käteisellä pysäköinnin valvojille (paikkoja rajoitetusti).

Sinulla on mahdollisuus varata ennakkoon koko tapahtuman ajalle pysäköintipaikka henkilöautolle, peräkärrylle, asuntoautolle tms. P3-alueelta. Hinta on 50 euroa + ALV 24 % (isommat ajoneuvot 5-8 m 80 euroa + ALV) ja paikka merkitään rekisterinumerolla varatuksi jo rakentamisajasta lähtien. Paikkoja on rajoitetusti, joten teethän varauksen ajoissa.

Langattomat mikrofonit

Langattoman telelaitteen, esim. langattoman mikrofonin tai radiolähettimen käyttöön vaaditaan aina lupa Tuotantopäällikkö Kimmo Kemppaiselta (kimmo.kemppainen(at)jklmessut.fi). Lupa on pyydettävä viimeistään 2 viikkoa ennen tapahtumaa. Langattoman telelaitteen käyttäjällä on oltava mukanaan Viestintäviraston myöntämä lupa laitteen käytölle.

Kiinnittäminen

Hallien seiniin on kaikenlainen kiinnittäminen kielletty.

Hallien lattiaan voi kiinnittää vain sellaisella teipillä, joka irtoaa lattiasta jälkiä jättämättä. Kiinnityksiin suosittelemme Eurocel 704- tai ominaisuuksiltaan vastaavaa teippiä. Eurocel 704 -teippiä voi etukäteen tilata Jyväskylän Messut Oy:n näyttelytekniikalta tai ostaa Paviljongin messutoimistosta hintaan 17 € + ALV / rulla (50 mm / 50 m). Mikäli kiinnittämisessä käytetään teippejä, joiden poistaminen rikkoo lattian maalipinnan tai jättää jälkiä, veloitamme korjaus- / siivouskulut näytteilleasettajalta tai osaston rakentajalta.

Seinäelementtien maalaaminen ja niihin liimaaminen on kielletty. Runkoprofiileihin voi kiinnittää somistusmateriaaleja ripustamalla. Seinälevyihin voi kiinnittää somistus-materiaaleja toimivilla tarroilla, esim. Pro Contact tai Powertrips sekä huopapintaisiin seinälevyihin myös somistusneuloilla. Silikonitarroja voi ostaa messutoimistosta.

Näytteilleasettajan on itse poistettava kiinnitetyt materiaalit elementeistä ennen osaston purkamista. Näytteilleasettaja tai osaston rakentaja vastaa myös omien lattiateippien poistosta.

Jätehuolto

Alihankkijamme noutaa veloituksetta osastojen rakentamisesta syntyvät normaalit rakennus- ja purkujätteet, pakkausmateriaalin yms. kierrätykseen. Erikoisosastojen (esim. puurakenteiset osastot) jätehuollosta annamme erillisen tarjouksen.

Tapahtuma-aikana hoidamme jätteiden noudon, mikäli olet tilannut osastosiivouksen. Jos osastosiivousta ei ole tilattu ja osastolle on kertynyt poisvietävää roskaa, tulee roskat toimittaa itse halleissa sijaitseviin jäteastioihin ja huolehtia lajittelusta – pyydämme seuraamaan jäteastioissa olevia opasteita. Halleissa on energiajätteen lisäksi astiat myös kaatopaikkajätteelle sekä keräyspaperille ja -pahville.

Ulkona oleviin keräyspisteisiin ei tule viedä mitään roskia.